Yatırım Planlama Döneminde
• Olabilirlik ve pazar araştırması çalışmalarını yapmak.
• Başkaları tarafından hazırlanan olabilirlik ve pazar araştırmalarını incelemek.
• Otel işletme şirketi bulmak, “İşletme Anlaşması”, “Franchise Anlaşması”, "Kira Anlaşması" ve “Teknik Hizmetler Anlaşması” gibi her türlü anlaşma için görüşmeler yapıp neticelendirmek.
• Proje mimarı ve iç mimar / dekoratör ile görüşmek ve tesisin hacim ve donanım olarak ihtiyaçlarını tesbit etmek.
• Yatırımcı ortak ve / veya kredi bulmak için kişi, şirket ve finans müesseseleri ile temaslarda bulunmak.
• Tesis satın almak isteyenlere yardımcı olmak.
Yatırım Ve Açılış Öncesi Döneminde
• Açılış Öncesi Bütçesini yapmak.
• Personel Bütçesini hazırlamak, üst düzey personel seçimi yapmak, görev tarifleri hazırlamak.
• İşletme için gerekli Uygulama Esasları'nı hazırlamak.
• Muhasebe sistemi, bütçe, raporlama, yönetim bilgi ve kontrol sistemlerini kurmak.
• İşletme Bütçesini hazırlamak.
İşletme Dönemi
• Gizli Müşteri Programı ile çalışanlar ile servislerin kaliteleri ile ilgili rapor hazırlamak.
• Tesis değerinin tesbiti.
• Tesisin satışı düşünüldüğü takdirde müşteri bulmaya yardımcı olmak.
• Uyuşmazlık döneminde yardım. Hakem görevi üstlenmek.
Mali Konular
• Muhasebe sistemleri, yönetim bilgi sistemleri ve yönetim kontrol sistemlerinin gözden geçirilmesi ve uygulama.
• Yıllık denetim, özel denetim, bilanço ve gelir tablolarının hazırlanması ve iç denetim birimlerinin organizasyonu ve gözetimi.
• Vergi danışmanlığı, tasdik hizmetleri ve vergi planlaması.
• Mali danışmanlık, şirket kuruluşları, yabancı sermaye yatırımları ve yatırım teşvikleri.